Η ευκαιρία της
Χρυσής Αυγής για τη δημοκρατία
του Στέφανου Κασιμάτη, εφημ. «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ», 16/9/2012
Όσοι
πιστεύουμε στην δημοκρατία οφείλουμε ένα μεγάλο «ευχαριστώ» στην Χρυσή Αυγή -
και σοβαρολογώ απολύτως. Της το οφείλουμε για την ευκαιρία που μας προσφέρει
-και μάλιστα την ώρα που την έχουμε μεγαλύτερη ανάγκη- ώστε να διορθώσουμε λάθη
δεκαετιών και να κάνουμε μια νέα αρχή στην πολιτική ζωή. Είναι η ευκαιρία που
δίνεται στη νομιμότητα να αναμετρηθεί, επιτέλους, με την οιονεί νομιμοποιημένη
βία της Αριστεράς: αυτό το καρκίνωμα της Μεταπολίτευσης, που όλοι το φοβούνται
και κανείς δεν το αγγίζει· αυτό που σήμερα αποτελεί το βασικό εμπόδιο στη
μετάβαση της χώρας από την εποχή των σοβιέτ με αστακομακαρονάδα (ελληνικό
μοντέλο του σοσιαλισμού...) στη σύγχρονη πραγματικότητα.
Η ανοχή της
πολιτικής βίας, εφόσον ασκείται στο όνομα των ιδανικών της Αριστεράς από
οιονδήποτε αυτόκλητο φορέα τους, είναι πια φαινόμενο τόσο σύνηθες στην κοινωνική
και πολιτική ζωή ώστε σχεδόν δεν το προσέχουμε. Η κατάλυση της έννομης τάξης
έχει φθάσει να θεωρείται στοιχείο της ελληνικής «ιδιαιτερότητας», όπως
προτιμούμε να λέμε τη γραφικότητά μας. Σας θυμίζω σχετικώς μόνον μια σκηνή από
την ιδιόμορφη αθηναϊκή καθημερινότητα - σκηνή την οποία όλοι έχουμε δει να
εκτυλίσσεται μπροστά μας ξανά και ξανά: την τελετουργία της θραύσης των
μαρμάρων, παρουσία της απαθούς Αστυνομίας, σε κάθε συλλαλητήριο που γίνεται με
τη συμμετοχή αναρχικών κουκουλοφόρων.
Με την άνοδο
του βιοτικού επιπέδου τα τελευταία χρόνια, αλλά και χάρη στα αγαθά της
παγκοσμιοποίησης, σχεδόν οι πάντες έχουμε πια διαμορφώσει εικόνα της ζωής στις
αναπτυγμένες, ευνομούμενες ευρωπαϊκές χώρες, με τις οποίες μας κολακεύει τόσο
πολύ να συγκρινόμαστε (και, φυσικά, να βρίσκουμε πάντα ότι εμείς
υπερτερούμε...) Ας προσπαθήσουμε, παρακαλώ, να μεταθέσουμε στην εικόνα αυτή,
που έχουμε αποκτήσει με τα ταξίδια στο εξωτερικό, τη σχεδόν «φυσιολογική» σκηνή
της θραύσης των μαρμάρων και τότε θα καταλάβουμε πόσο βαθιά παράλογη είναι όχι
τόσο η ασυδοσία των ακραίων εκφάνσεων της Αριστεράς (αυτοί βρίσκουν και τα
κάνουν, σε τελευταία ανάλυση...), μα προπαντός η ανοχή του συντριπτικά
μεγαλύτερου μέρους της κοινωνίας στις μορφές της βίας που επιλέγει κάθε φορά.
Ανεχόμαστε
στελέχη ή ακόμη και βουλευτές του ΚΚΕ ή του ΣΥΡΙΖΑ να υπερασπίζονται καταλήψεις
πανεπιστημιακών κτιρίων από λαθρομετανάστες, να εμποδίζουν τη λειτουργία
επιχειρήσεων που υφίστανται νομίμως (π.χ., το χρυσωρυχείο στην Χαλκιδική), να
επιβάλουν με το ξύλο την υποχρέωση της απεργίας σε ανθρώπους που θέλουν να
δουλέψουν. Επιτέλους, ας παραδεχθούμε ότι κάτι έχει πάει πολύ στραβά σε τούτη
τη χώρα όλα αυτά τα χρόνια της Μεταπολίτευσης! Ας το παραδεχθούν, μάλλον, οι
πολιτικοί εκπρόσωποι του αστικού κόσμου που τόσα χρόνια κάνουν τις κότες
μπροστά στο φαινόμενο -πλην ελαχίστων τιμητικών εξαιρέσεων, όπως των Ν. Δένδια
και Φ. Σαχινίδη- γιατί εμείς οι άλλοι το έχουμε καταλάβει προ πολλού. (Για
ποιον λόγο νομίζετε εξαφανίσθηκε από την πολιτική εκείνος ο ανεκδιήγητος
Παπουτσής;)
Και αν ως τώρα
ήταν ο φόβος που συγκρατούσε τους πολιτικούς, ας είναι καλά τα «λεβεντόπαιδα με
τις μαύρες μπλούζες» και τα καμώματά τους, που δίνουν την ευκαιρία στον αστικό
πολιτικό κόσμο να υπερβεί το δέος της εξ αριστερών «ιεράς αγανακτήσεως» και να
αποδείξει ότι η δημοκρατία μπορεί να υπερισχύσει εκείνων που επιβάλλουν τη βία,
είτε μαύρη είτε κόκκινη. Το έδειξαν τα γεγονότα στο πανηγύρι του Μεσολογγίου,
ώστε να το μπορούν πια να το δουν καθαρά όσοι μέχρι πρότινος αναπαύονταν στις
βολικές βεβαιότητες της Μεταπολίτευσης: το χρώμα της βίας δεν κάνει καμία
διαφορά ως προς την ουσία της. Εξ ου και η υστερία με την οποία Δ. Παπαδημούλης
και Ζ. Κωνσταντοπούλου αντέδρασαν στον εύστοχο συσχετισμό ακροδεξιάς και
ακροαριστερής βίας που τόλμησε ο Φ. Σαχινίδης από το βήμα της Βουλής…
Αν ο Σαμαράς
εννοεί αυτά που έλεγε προεκλογικά, αν ο Βενιζέλος καταλαβαίνει ότι μόνον ως
αστική σοσιαλδημοκρατία μπορεί να έχει μέλλον το ΠΑΣΟΚ και αν ο Κουβέλης
πιστεύει στη διαφορά της δημοκρατικής Αριστεράς από την Αριστερά της βίας, ιδού
η ευκαιρία κύριοι! Η Χρυσή Αυγή, χωρίς να το καταλαβαίνει, ανοίγει τον δρόμο
για την επιβολή της νομιμότητας προς κάθε πλευρά: κουκουέδες, συριζαίους,
χρυσαυγίτες - όλοι τους βλάπτουν τη δημοκρατία εξίσου.
Πρόκειται για
ευκαιρία, την οποία η κυβέρνηση πρέπει να αξιοποιήσει, διότι είναι, τρόπον
τινά, αναγκαστική. Αν την αφήσει ανεκμετάλλευτη, όχι μόνον θα έχει στερηθεί το
κέρδος που μπορεί να αποκομίσει, αλλά η απραξία θα της επιφέρει ένα σοβαρό
κόστος. Αν, δηλαδή, διαχωρίσει την καλή βία της άκρας Αριστεράς από την κακή
της άκρας Δεξιάς, ενισχύει την οιονεί νομιμοποίηση της πρώτης και καλλιεργεί το
έδαφος για την περαιτέρω εξάπλωση της δεύτερης. Ας μην κρυβόμαστε πια πίσω από
το δάκτυλο της πολιτικής ευπρέπειας και ας κοιτάξουμε πού έχουμε φθάσει: στις
παρέες σας, εκεί όπου μιλάτε ελεύθερα, πόσοι είναι εκείνοι που ευχαριστήθηκαν
την προεκλογική μπούφλα που έφαγε η Λιάνα Κανέλλη από τον Ηλ. Κασιδιάρη, αλλά
ντρέπονται ή φοβούνται να το πουν παραέξω; Η διαφοροποίηση αριστερής και δεξιάς
βίας υπέρ της πρώτης θα τους κάνει να ξεπεράσουν την ντροπή ή τον φόβο που τώρα
τους συγκρατεί. Εξάλλου, το διδάσκει και η Ιστορία: στη Γερμανία της Βαϊμάρης,
τα Τάγματα Εφόδου του Ρεμ δεν ήλθαν μόνα τους, επειδή τα γέννησε η κρίση· ήλθαν
παρέα με τις στρατιωτικοποιημένες μονάδες των κομμουνιστών. Τα δε Τάγματα Ασφαλείας
στην Αργολίδα οι κάτοικοι τα υποδέχονταν με ζητωκραυγές, μετά το κύμα
τρομοκρατίας που εξαπέλυσε ο ΕΛΑΣ το καλοκαίρι του 1943…
ΣΧΟΛΙΟ: Ο Στέφανος Κασιμάτης, με ένα
χονδροκομμένο ίσως χιούμορ, λέει πολλά και εξηγεί περισσότερα. Προσπαθεί πάντως,
κι αυτό σίγουρα το πετυχαίνει, να φωτίσει αρκετές πτυχές της κακοδαιμονίας του
σύγχρονου πολιτικού βίου. Μια από αυτές είναι η θέση της βίας στη σύγχρονη
ελληνική κοινωνία, που ασφαλώς δεν προέκυψε ξαφνικά άμα τη εμφανίσει της Χρυσής
Αυγής στην πολιτική ζωή της χώρας. Προϋπήρχε και μάλιστα δαφνοστεφής από μεγάλο
μέρος της κοινωνίας μας μόνο και μόνο επειδή ήταν κόκκινη! Η βία θα περιοριστεί
σ’ αυτόν τον τόπο, μόνο εάν την αντιμετωπίσουμε συνολικά και όχι αποσπασματικά.
Δεν υπάρχει καλή ή κακή βία, αυτό τουλάχιστον μας λέει η κοινή λογική. Υπάρχει η
βία που οφείλουμε όλοι να καταδικάσουμε από όπου κι αν προέρχεται, είτε είναι
μαύρη αυτή είτε κόκκινη. Έτσι όσο καταδικαστέα είναι η χρήση βίας από ακροδεξιές
ομάδες, άλλο τόσο είναι ή πρέπει να είναι και η αντίστοιχη χρήση βίας από μέρους
των ακροαριστερών ομάδων. Δυστυχώς, όσο τα κόμματα της Αριστεράς δεν μπορούν
εξαιτίας ιδεολογικών αγκυλώσεων να το αντιληφθούν αυτό, τόσο θα θεριεύει η βία
και των δύο πλευρών. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου το ότι τα δύο κόμματα που εκφράζουν
ακραίες αντιλήψεις από πλευράς Αριστεράς (ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ) δεν ψήφισαν τελικά
την καταδίκη της βίας στο κοινοβούλιο, μόνο και μόνο επειδή η καταδίκη αφορούσε
κάθε μορφή βίας, ενώ επιθυμούσαν η καταδίκη αυτή να στοχοποιεί μόνο τον συγκεκριμένο
πολιτικό χώρο της άκρας Δεξιάς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου