Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2012



ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ
ΣΠΑΡΤΗΣ κ.κ. ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΕΣ

Χριστιανοί μου γαπητοί,
     Ζομε στήν πίγεια κοσμική κοινωνία το Μαμων. ρχοντας ατς, διάβολος, προσπαθε ν’ πομακρύνει τόν νθρωπο πό τόν Θεό καί πό τά πουράνια γαθά μέ πολλούς τρόπους. Τόν παρασύρει μέ πρόσκαιρα, φθαρτά καί λικά γαθά πό τά ποα μπορε ν’ ντλε δόξα καί δονή, μως παράλληλα δεσμεύεται πό πιθυμίες, νάγκες, πάθη, φοβίες, γχος καί ποδεσμεύεται πό τιδήποτε πνευματικό καί σωτήριο.
     φο ποταγμένος στήν λη νθρωπος χορτάσει μέ ψεύτικα δολώ- ματα, φήμερες χαρές καί πολαύσεις, ποδυναμώνεται ψυχικά καί δέν μπορε ν’ ντιμετωπίσει τίς δυσκολίες τς ζως, ο ποες  διαίτερα τό τελευταο διάστημα κατακλύζουν τήν καθημερινότητά του. τσι, αντικρί- ζει παντο ναποδιές καί μαυρίλα, πίστη του εξασθενε, κρίση του θολώνει, δειλιάζει, πογοητεύεται, περτροφικός γωισμός του πληγώ- νεται, μέ ποτέλεσμα  τήν ατοκτονία.
     Σύμφωνα μέ τόν γιο Νεκτάριο Πενταπόλεως τρες εναι ο κατηγορίες τν πεγνωσμένων πού ατοκτονον: α) ο θεοι, β) ο λιγόπιστοι καί γ) ο συναισθηματικά σταθες καί δύναμοι. Ατούς κατεξοχήν τούς νθρώπους ρχέκακος διάβολος πολεμ μέ τό σχυρότερο πλο του, τήν πελπισία. Τούς ψιθυρίζει στό ατί σέ καιρό θλίψεως, πως στίς μέρες μας, τι λα τελείωσαν καί δέν πάρχει λύση γιά τό πρόβλημά τους. τσι, τούς δηγε στήν φαίρεση τς διας τους τς ζως.
     Μέ τόν τρόπο ατόν, μως, ατόχειρας θέτει τόν αυτό του κτός ζως χι μόνο τς παρούσης λλά καί τς αωνίου.  Ο εροί κανόνες εναι σαφες. ατοκτονία εναι φόνος χωρίς δυνατότητα μετάνοιας καί σωτη- ρίας, ρα θανάσιμο μάρτημα. ποτελε βλασφημία κατά το γίου Πνεύματος, ποία δέ συγχωρεται, χωρίζει τόν νθρωπο πό τόν Θεό καί τόν κολάζει αώνια. Μάλιστα, κκλησία μας ς σχατο μέσο ξευ- μενίσεως το Θεο καί προστασίας τν πόλοιπων μελν της ρίζει τι ποιος ατοκτονε δέν πρέπει νά κηδεύεται, παρά μόνο μετά πό ατρική πιβεβαίωση τι δέν εχε τά λογικά του.
     ς μή λησμονομε, πομένως, δελφοί μου, τι ζωή μας εναι κοιλά- δα το κλαυθμνος, λλά καί δρο θεόσδοτο καί πολύτιμο. Κύριος λέγει «στενή πύλη καί τεθλιμμένη δός πάγουσα ες τήν ζωήν» (Μτθ.7,14),  χι γιατί εναι τιμωρός, λλά διότι μες εμαστε δύναμοι καί μαρτωλοί.  Γι’ ατό μς παρηγορε, λέγοντας: «Μακάριοι ο κλαίοντες νν, τι γελάσετε» (Λουκ. 6, 21). 
     Ο προσωρινές δυσκολίες, μ’ λλα λόγια, πού θ’ ντιμετωπίσει νθρωπος στή ζωή του συμβαίνουν μέ παραχώρηση το Μεγάλου Εεργέ- τη μας, γιά νά καθαρισθε ρύπος τς ψυχς του πό τίς μαρτίες του, πως χρυσός καίγεται σέ πύρινο καμίνι γιά νά ποδείξει τή γνησιότητα καί τήν ξία του. τσι, χοντας ποδείξει  τή γνησιότητα τς πίστης καί τς γάπης  πρός τόν Θεό, θά λάβει τήν αώνια ζωή.
     Καί ν λα πηγαίνουν νάποδα, ς μή δειλιάζουμε, γιατί χουμε ψυχή θάνατη. Καί ν λα χαθον, κάτι πού εναι βέβαιο, διότι τά πάντα, εχά- ριστα καί δυσάρεστα χουν μερομηνία λήξης, ς μην πελπιζόμαστε καί ς φυλάξουμε τήν ψυχή μας σάν κόρη φθαλμο. τωρινή δυσκολία δέν εναι τίποτε λλο παρά μία μελητέα σταγόνα σ’ ναν πέραντο κεανό μακαριότητας πού χει τοιμάσει Πανάγαθος Θεός γιά μία αωνιότητα, φο λα μαζί, τά δίκαια καί τά δικα, τά εκολα καί τά δύσκολα, τά εχάριστα καί τά δυσάρεστα πού συναντμε σέ κάθε βμα μας νεργον μυστικά μέσα στό σωτήριο σχέδιό Του γιά τόν καθένα μας.
     Ο Πατέρες, ξάλλου, διδάσκουν, τι τόν καλό καπετάνιο τόν κάνει φουρτούνα, τόν γενναο στρατηγό πόλεμος καί τόν καλό χριστιανό καί τόν γιο τόν κάνει δοκιμασία.
     Μόνο μέ προσευχή, μετάνοια, ξομολόγηση καί τακτικό κκλησιασμό καί πάντα ναφωνώντας, πως δίκαιος ώβ, «εη τό νομα Κυρίου ελο- γημένον» καί, πως γιος ωάννης Χρυσόστομος, «Δόξα τ Θε πάντων νεκεν», ατό πού βλέπει κανείς στό παρόν ς νυπέρβλητο μπόδιο μπορε νά γίνει τό εσιτήριο τς σωτηρίας του στό μέλλον.

Θερμός Εχέτης πρός τόν Κύριο
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
Μονεμβασίας καί Σπάρτης ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια: